El BACC a Casa Seat? Sí, ho has llegit bé!
Per sortir de la nostra zona de confort i arribar a altres públics el passat dimarts 8 de novembre vam participar en un debat de mobilitat que organitzava la Casa Seat al voltant de les noves tendències en mobilitat urbana: la bicicleta i el patinet elèctric.
El nostre president Carles Benito en representació de l’associació va participar per parlar de mobilitat quotidiana, espai públic i el canvi que volem als nostres carrers.
Vam comptar amb la participació de la regidora de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, i en Manu Crespo de l‘EIT Urban Mobility, entitat focalitzada a projectes de transformació urbana sostenible i com a moderadora, la periodista Clara Blanchar.
Vam poder copçar els elements clau per mirar cap al futur. Com l’electrificació de la bicicleta ha suposat un impuls universal per resoldre totes les inquietuds de mobilitat en matèria de desplaçaments de tot tipus, i per qualsevol àmbit.
Des de la nostra entitat creiem que ja no hi ha excuses per afrontar un futur actiu i sostenible en els nostres desplaçaments habituals, en el repartiment de mercaderies, en els desplaçaments en família, a l’escola, en definitiva, a tot arreu. Em som uns convençuts i sabem que la bici ha tornat amb més força que mai.
L’ajuntament de Barcelona aposta per la mobilitat sostenible, sí, però donant prioritat al vianant i al transport públic, deixant de costat una escala, o un mitjà “intermedi” existent entre caminar i pujar al metro o al bus: la mobilitat activa i sostenible; és a dir la bicicleta.
No podem continuar esperant una administració que manté unes dinàmiques incapaces de planificar i adaptar-se a les noves corrents de mobilitat, on els modes sostenibles i actius com la bicicleta han d’estar al centre d’aquestes polítiques.
Per poder-se adaptar i mirar al futur les nostres ciutats han de continuar canviant amb valentia, deixant pas a la mobilitat del s. XXI, i allunyar-se de fórmules que no funcionen que només fan que perpetuar unes dinàmiques nocives per a la nostra societat.
A continuació, pots recuperar el debat online:
Seguim sumant, seguim pedalant!
Si t’ha agradat aquest article, ajuda’ns per nomès 36 €/any per poder-ne publicar més