Us presentem els resultats de “l’Anàlisi d’ús dels carrils bici de Barcelona, recompte segons perfils” realitzat durant el mes de setembre i octubre del 2021.
Quin és el tipus de bici que més es fa servir a Barcelona?
És Barcelona una ciutat de bicicletes plegables?
Què hi ha dels patinets elèctrics?
Fa temps que ens plantegavem aquestes preguntes… i des del BACC ens hem llançat a respondre-les per:
- Trobar diferències d’ús per zona/hora i carril bici.
- Visibilitzar la bretxa de gènere i les diferències en l’ús de la bici.
- Establir el repartiment modal i el tipus de bici més freqüent.
I per a això, vam gravar durant el mes de setembre i octubre a diversos carrils bici de la ciutat incloent connexions metropolitanes, en la següent franja horària:
- Dies laborables, prioritzant els dimarts, dimecres i dijous.
- Matins de 07:45-9:45 h
- Tardes de 17:45 h-19:45 h
En total, de mitja, s’han comptat a les 9 ubicacions analitzades més de 13.000 passos en només 4 h.
Clic aquí per descarregar els resultats complets de l’estudi en català
Clic aquí per descarregar els resultats complets de l’estudi en castellà
El present estudi és innovador en analitzar la mobilitat amb bicicleta a la ciutat de Barcelona a través de l’observació directa de les persones que circulen per diverses zones, mitjançant un recompte manual amb gravacions a peu de carrer. Els objectius són quantificar la quantitat d’usuaris i usuàries que passen pels punts d’interès, conèixer el perfil de les persones usuàries, el gènere, el tipus de vehicle i el seu ús. En aquesta anàlisi, també s’han inclòs els vehicles de mobilitat personal (VMP), tenint en compte que reglamentàriament comparteixen els mateixos espais i infraestructures a l’hora de circular.
Esperem que els elements tractats aquí aportin informació dins de l’ampli món de la mobilitat, serveixin com a punt de referència per a altres anàlisis i ajudin a desenvolupar millors condicions perquè l’ús de la bicicleta sigui cada vegada més elevat i segur.
Des del BACC defensem la bici urbana com una opció real al transport motoritzat. Treballem perquè els usuaris de la bicicleta puguin moure’s amb seguretat pels carrers de les nostres ciutats, i contribuïm amb els nostres projectes per una mobilitat més sostenible.
Amb el suport de