Comunicat conjunt Diagonal per Tothom i Plataforma per la Qualitat de l’Aire
Els estudis ratifiquen que la connexió dels tramvies en superfície i per la Diagonal aporta més usuaris al transport públic i redueix més l’ús del cotxe per menor cost
- L’objectiu ha de ser reduir la presència del vehicle privat a l’àrea metropolitana, especialment dels vehicles dièsel
- El tramvia per la Diagonal és una peça imprescindible per millorar la capacitat del transport públic i per fer una distribució més eficient dels autobusos, aspectes clau per donar alternatives de mobilitat als actuals usuaris del vehicle privat
- Però tant el tramvia com la nova xarxa de bus s’han d’acompanyar de mesures de restricció del vehicle privat d’àmbit metropolità
Alternatives tenint en compte els costos a 30 anys
Via | Sistema | Inversió total (en milions d’€) | Manteniment anual (30 anys) (en milions d’€) | Total d’inversió i manteniment (en milions d’€) | Demanda diària (sense tramvies actuals). | Inversió i manteniment per usuari en dia feiner (€) |
Diagonal | Tram en superfície | 175 | 180 | 355 | 112.000 | 3.170 |
Tram soterrat | 485 | 270 | 755 | 126.000 | 5.992 | |
Eixample | Tram en superfície | 210 | 450 | 660 | 79.000 | 8.354 |
Bus D30 | Bus en superfície | 20 | 150 | 170 | 49.000 | 3.469 |
Des de les plataformes per la Qualitat de l’Aire i Diagonal per a Tothom proposem compartir aquestes imatges en defensa del transport públic potent a la principal avinguda de Barcelona a través de les xarxes socials. Fem servir el hashtag #tramSIfumsNO |