Allà on es parla de la bicicleta, el BACC hi és. Allà on no se’n parla, el BACC la posa a l’agenda política.
Hem presentat més de 50 documents amb propostes i al·legacions per millorar les condicions dels ciclistes urbans i hem estat presents a més de 200 reunions de comissions de transport mobilitat als ajuntaments, districtes, consells i a la Generalitat de Catalunya. Treballem per aconseguir que la bicicleta esdevingui un transport de masses. Creem eines per sensibilitzar i augmentar els nous usuaris i oferir serveis per als usuaris actuals. Les nostres accions han estat una contribució clau i decisiva en la posada en marxa de les actuacions següents:
LLEI DE LA MOBILITAT DE CATALUNYA (2003) La bicicleta entra a formar part de les prioritats en la planificació de la mobilitat. DECRET DE REGULACIÓ DELS ESTUDIS D’AVALUACIÓ DE LA MOBILITAT GENERADA DE CATALUNYA (2006) Les noves actuacions urbanístiques importants hauran de preveure itineraris per a bicicletes i aparcaments de bicicletes dintre dels edificis. LLEI FERROVIÀRIA DE CATALUNYA (2006) Es reconeix el dret de transportar la bicicleta a tots els trens. PLANS ESTRATÈGICS DE LA BICICLETA Barcelona, Terrassa, Sabadell, L’Hospitalet de Llobregat i Badalona i La Generalitat de Catalunya.
Aportem i introduïm solucions
Al BACC establim vincles i convenis amb organismes públics i operadors de transport, per tal d’ajudar a introduir projectes innovadors i solucions infraestructurals, sovint important-les com a bones pràctiques d’altres ciutats usuàries de la bicicleta. 700 places d’aparcament es van crear als FGC arran d’un estudi encarregat al BACC. Gràcies a la nostra acció s’han posat en marxa projectes universitaris com el Bicizoom, que va ser la primera estació de transports públics d’Espanya amb un servei de Projecte pilot Bicizoom a Terrassa (més tard anomenat Ambicia’t) per potenciar la intermodalitat bicicleta+tren bicicletes d’ús públic i gratuït.