La Unió Europea ha establert l’obligatorietat d’incloure aparcaments per a bicicletes a les edificacions dins la revisió d’una norma d’eficiència energètica en l’edificació, la EPBD (enllaç al BOE).
Aquest assoliment és fruit del llarg treball de nombroses entitats, especialment la European Cyclists’ Federation (ECF), que ha fet un seguiment continu des de 2021 (anàlisi de l’ECF). El BACC també hi ha participat aportant comentaris en alguna consulta europea sobre aquest tema.
Des de la seva fundació, el BACC ha reivindicat la inclusió d’aparcaments segurs per a bicicletes a les edificacions. L’any 2009, fins i tot, va redactar un manual tècnic sobre aparcaments de bicicletes en col·laboració amb l’IDAE (consulta el manual).
Celebrem que, finalment, s’hagin establert mecanismes per exigir aquesta obligatorietat. Tot i això, cal estar atents: “el diable està en els detalls”. A més d’haver aportat comentaris a aquesta modificació normativa, seguirem atentament els pròxims passos per garantir que la normativa sigui eficaç i que contribueixi a l’objectiu declarat: que hi hagi més i millors aparcaments de bicicletes a les edificacions per facilitar-ne l’ús quotidià.
Per redactar aquest extens document, hem comptat amb la col·laboració, sense un ordre específic, de ConBici (conbici.org), En Bici por Madrid (enbicipormadrid.es) i la Plataforma de Mobilitat de La Rioja (pmLR).
.
.
Davant d’aquest procés llarg i tècnic, demanem la col·laboració de qualsevol persona sòcia o afí que tingui interès i coneixements en normativa arquitectònica, de construcció o d’urbanisme.
Si pots donar-nos un cop de mà, no dubtis a contactar amb nosaltres a través del correu electrònic del company Rubén Carbonero (rubencarbonero@bacc.cat).
Gràcies pel teu suport!