Per una Barcelona més segura i pedalable: les al·legacions del BACC al Pla Local de Seguretat Viària 2025-2030

El Bicicleta Club de Catalunya presenta al·legacions al Pla Local de Seguretat Viària 2025-2030

El Bicicleta Club de Catalunya (BACC) ha presentat una sèrie d’al·legacions al recentment aprovat Pla Local de Seguretat Viària 2025-2030 (PLSV2030), amb l’objectiu de millorar la seguretat i la infraestructura per als ciclistes a la ciutat de Barcelona. Aquestes al·legacions es basen en una anàlisi detallada de l’evolució de la sinistralitat viària entre 2014 i 2024, que mostra fluctuacions en el nombre de víctimes mortals i una tendència preocupant a l’alça en els ferits greus, especialment entre els usuaris de motocicletes, vehicles de mobilitat personal (VMP) i cotxes.

Principals al·legacions presentades pel BACC:

  1. Revisió de l’Acció 2.4:
    • Redefinició del títol: Es proposa canviar el títol actual “Eixamplar la pacificació de carrers” per “Millorar la qualitat de les vies ciclistes, ampliant la xarxa, fent-la més segura i millorant les connexions i senyalització”, per evitar confusions i centrar-se específicament en la xarxa ciclista.
    • Participació en l’elaboració del Manual de Disseny de Vies Ciclistes: Suggereixen que les entitats ciclistes participin activament en la redacció del nou manual, aportant la seva experiència i coneixements per garantir una infraestructura adequada.
    • Millora de la seguretat i continuïtat de la xarxa ciclista: Es proposa un pla d’actuació per abordar punts crítics amb alta sinistralitat o discontinuïtats, incloent-hi la creació de connexions segures en zones com Plaça Catalunya, Plaça d’Espanya i Plaça de les Glòries.
    • Ampliació de la xarxa de carrils bici: Es demana una expansió de la xarxa, especialment en districtes amb dèficit, per assegurar una cobertura equitativa i fomentar l’ús de la bicicleta a tota la ciutat. Això inclou la implementació de nous carrils bici en carrers com Aribau i l’adaptació del Túnel de la Rovira per a la circulació ciclista.
  2. Expansió i millora de la xarxa d’estacions de Bicing (Acció 3.1): Es proposa incrementar en un 50% el nombre d’estacions en zones de major demanda i augmentar en un 70% les connexions entre barris, garantint una cobertura equitativa a tota la ciutat.
  3. Anàlisi de les onades verdes de la ciutat (Acció 2.1): Es recomana fer la mobilitat en bicicleta més competitiva i segura, prioritzant el seu pas i/o girs en els cicles semafòrics.

 

 

Aquestes al·legacions reflecteixen el compromís del BACC per promoure una mobilitat més segura, sostenible i eficient a Barcelona, tot defensant els drets dels ciclistes i treballant per una infraestructura que respongui a les necessitats actuals i futures de la ciutat.

Compartir

Relacionat