Només el 2% dels treballadors del polígon Agro/Reus utilitzen la línia 30 de bus urbà per anar a la feina. Aquesta és una de les dades de l’estudi de mobilitat que més evidencia la necessitat de fomentar la utilització del transport públic. L’estudi també diu que el 64% dels treballadors d’aquesta zona industrial es desplacen al polígon amb cotxe i el 4%, amb moto, mentre que un 19% hi van caminant, un 1% hi van en bicicleta, un 3%, en el bus de l’empresa i un 2% no té necessitat de desplaçar-se.

Promoure el cotxe compartit, millorar la senyalització i construir rotondes en els accessos al polígon són altres de les propostes que han sorgit després de realitzat l’estudi de mobilitat del polígon. Per portar a terme aquesta iniciativa s’ha escollit un gestor de mobilitat que serà la persona que estarà al polígon desenvolupant els objectius proposats. «Els dies vinents informarem els treballadors de la zona i segons els seus criteris posarem en marxa les diferents propostes», explicava ahir Ignacio Irazoqui, el gestor de mobilitat d’Agro/Reus. L’Ajuntament i la Cambra de Comerç de Reus, així com representants de la Diputació de Barcelona i de diverses entitats que integren el pla de mobilitat d’aquesta zona industrial, es van reunir ahir per parlar sobre aquest projecte. Tant l’alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, com el president de la Cambra de Reus, Isaac Sanromà, van assegurar que la intenció és exportar aquest projecte a altres polígons de la ciutat, com ara al futur Tecnoparc. L’Agro/Reus és un dels sis polígons catalans que s’han escollit per portar-hi a terme el projecte Gesmopoli, que té un pressupost d’1.400.000 euros, la meitat dels quals estan finançats pel programa Life de la Unió Europea i la resta, per les diverses entitats que en formen part, liderades per la Diputació de Barcelona.

Veure article original

]]>