Barcelona | Sostenible.cat | Anna Boluda | 30/03/2009

El municipi d’Erlangen té una mica més de cent mil habitants, i noranta mil bicicletes. Això resumeix l’èxit de les polítiques que, des de fa més de trenta anys, han incentivat la creació de carrils-bici i la seguretat dels ciclistes. La ciutat forma part de l’àrea metropolitana de Nuremberg, a Bavària, al sud-est d’Alemanya. El motor econòmic és la indústria elèctronica, amb vora un terç de la població treballant en aquest sector, encapçalat per una gran fàbrica de l’empresa Siemens. L’altra activitat important és la universitat d’alt nivel Alexander Friedrich, el “Berkeley de Francònia”, que atrau més de vint mil persones a la ciutat.

El govern municipal d’Erlangen va apostar per la bicicleta fa més de 30 anys: el primer pla en aquest sentit data del 1977. Des d’aleshores ha mirat d’incentivar el transport en bicicleta, a peu o en transport públic, i minimitzar l’ús del cotxe. I al llarg d’aquest temps, ha creat una extensa xarxa de carrils-bici. Ara com ara, a l’àrea d’Erlangen hi ha un total de 405 quilòmetres de carrers i carreteres, i 184 quilòmetres de carrils-bici.

Veure article original complert

]]>