velocity2009_parlament_europeu_1_2.jpgBarcelona | BACC | 18/05/2009

La setmana passada es va celebrar el congrés de la bicicleta a nivell europeu, el Velocity, a Brussel•les. Aquest congrés va començar a 1980 i al 1997 es va celebrar a Barcelona. Fins aquest any ha sigut bianual, a partir d’aquesta edició, passarà a ser anual, sent el proper congrés “Velocity Mondial” a Copenhague, al 2010.

En aquesta edició han participat unes 800 persones, procedents de 52 països. Hi ha hagut fites remarcables com ara la signatura del “Charter of Brussels” durant la darrera sessió del congrés, celebrada al Parlament Europeu. Aquest document va ser signat per moltes administracions d’arreu i es pot consultar aqui. La signatura d’aquesta “Carta de Brusel•les” les administracions es comprometen a fites com ara la d’assolir que el 15% dels seus desplaçaments es facin en bicicleta a l’any 2020.

Es va aprofitar per presentar diversos documents, entre ells un interessant Lexicon, un diccionari relacionat amb la bicicleta per poder comunicar-se en els 23 llenguatges oficials de la Unió Europea.

FOTO: Els companys del BACC al Parlament Europeu amb companys de La Saboga de l’Hospitalet, de les universitats de Madrid i Fundación Movilidad. Autor: Marc Folch

L’Esther Anaya, del BACC, va presentar la ponència “Bicicleta pública, un veritable transport públic?” convidada per la organització del congrés, a dins del subplenari sobre Bicicleta Pública. Es van presentar dades d’Espanya, Barcelona i el cas concret del Bicing. La conferència va ser un èxit d’assistència que demostra l’interés que hi ha amb aquests sistemes actualment.

En la ponència, que podeu consultar aquí: Presentació Bicicleta Pública Velocity 2009 BACC Esther Anaya, es feia la reflexió que cal tractar la bicicleta com a transport en primer lloc i després cal entendre les bicicletes públiques com un transport públic i integrar-les en l’equació general de la mobilitat urbana. En ella, s’ofereixen les dades més actualitzades sobre les bicicletes públiques a Espanya (procedents dels estudis que el BACC porta a terme des de 2007), la bicicleta a Barcelona (gràcies a dades que ha fet públiques recentement l’Ajuntament de Barcelona al Pacte per la Mobilitat, pròximament disponible aquí  i al Bicing (principalment del document de premsa dels 2 anys del Bicing.

Per a més informació, les ponències s’aniràn penjant al web del Congrés: http://www.velo-city2009.com/

]]>