Martínez defensa que aquest tràmit tan senzill pot resoldre dos objectius bàsics. El primer és identificar i tornar amb garanties al seu propietari la bicicleta robada en cas que es recuperi, i la segona, «utilitzar la campanya com a element dissuasiu per als lladres que actuen en aquesta zona, perquè els ho posem molt més difícil». En aquest sentit, des de la policia local es recorda que darrerament s’ha aconseguit detenir un nombre important de persones que es dedicaven a robar bicicletes. «Una de les actuacions va portar fa unes setmanes a la identificació de set persones com a presumptes autors del robatori de 18 bicicletes i 4 ciclomotors», destaca Martínez. El cap de la policia local assenyala que no hi ha un patró únic pel que fa als lladres de bicicletes. «Actuen tant en solitari com en grups organitzats, i poden ser des de joves del poble que qualifiquen de gamberrada allò que en realitat és un delicte fins a delinqüents habituals que treballen en xarxes organitzades», apunta, i hi afegeix: «Les bicicletes sostretes es poden vendre a segones persones, enviar-se a altres països o, fins i tot, vendre’s per peces.» Pel que fa al modus operandi, no varia gaire. Els més habituals són els robatoris directament al carrer –«el propietari deixa la bicicleta aparcada i el lladre talla el cadenat amb una cisalla i se l’endú»– o dins els pàrquings comunitaris –«l’individu aconsegueix entrar-hi aprofitant que hi accedeix algun veí.»

La campanya del registre, però, es reforça aquests dies amb el repartiment de 5.000 tríptics a les botigues de bicicletes, als tallers de reparació i entre els alumnes a la sortida de classe, entre d’altres. La informació, clara i entenedora, detalla un seguit de consells fàcils per «no posar les coses tan fàcils als lladres de bicicletes». En aquest sentit, entre les recomanacions hi ha la de garantir que la compra d’un vehicle de segona mà es fa en les condicions correctes, perquè pot ser robat; la de lligar sempre la bicicleta, encara que només es deixi sola un temps breu, i fer-ho amb triple cadenat sempre que sigui possible: un que fixi el quadre de la bicicleta i la roda del davant, un segon per a la roda del darrere, i un de petit per lligar el seient. «Cal multiplicar les precaucions per aconseguir que robar una bicicleta es converteixi en una acció summament difícil i amb càstig assegurat per a qui el practica», assegura el cap de la policia local de Malgrat.

Veure Article original

 

]]>