Les motocicletes de Barcelona tindran més graelles exclusives davant dels cotxes. L’Ajuntament no farà el balanç de l’aplicació de les tres graelles instal·lades a primers de maig fins a la tardor, però els tècnics del consistori ja busquen noves cruïlles per dibuixar-hi l’espai d’aturada reservada a les motocicletes, que té com a objectiu reduir-ne la sinistralitat.

Les cruïlles de la Meridiana amb els carrers transversals de l’Eixample, la Gran Via amb algun dels carrers mar-muntanya i la carretera de Sants són alguns dels carrers on es poden situar noves graelles. Es descarta situar-les en vies més ràpides com la ronda del Mig.

Tant el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, com el director de Mobilitat, Àngel López, es mostren prudents a l’hora de valorar l’efectivitat de les graelles, ja que “principalment es van instal·lar per reduir el nombre d’accidents que pateixen”, coincideixen. Accidents

Per avaluar l’efectivitat de les graelles caldrà tenir en compte un termini de temps més llarg per poder comprovar la disminució dels accidents a Gran Via-Balmes, Aragó-Vilamarí i Ganduxer-passeig de la Bonanova, però l’Ajuntament preveu que s’hi produiran menys topades.

La sortida alhora de motos i turismes generava sovint desequilibris en els motociclistes, que sovint acabaven per terra. Per millorar-ne l’efectivitat, l’Ajuntament ha anat aplicant correccions. L’endemà de la presentació ja va repintar la graella de quatre metres d’amplada.

Amb els dies, els conductors s’hi acostumen i els motoristes s’hi aturen força més que abans. La segona millora es va muntar fa uns dies, ja que s’hi va situar una tanca de cinc metres “per evitar que els vianants que fan drecera travessin i envaeixin l’espai reservat a les motos”, defineix el regidor Narváez. D’aquesta manera s’aconsegueix que no hi hagi invasions de l’espai exclusiu i s’obliga els vianants a travessar perpendicularment el carrer i pel pas delimitat amb les barres blanques.

Tot i que les entitats de promoció de la bicicleta han reclamat que s’instal·lin també graelles per a bicicletes, el consistori ho descarta. Alguns carrils ja permeten aturar-se més endavant que els cotxes.

Veure notícia original

]]>