Un cop arrenqui el servei definitiu de l’Ambiciat, la quota d’usuari serà de 12 euros a l’any. En aquesta darrera fase de prova els usuaris pagaran un euro i es podran inscriure al servei mitjançant la pàgina web de l’Ajuntament de Granollers. Al cap d’uns dies podran recollir la targeta a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament. La primera mitja hora d’ús és gratuïta i si se sobrepassa el temps es facturarà a l’usuari el cost del servei en funció dels minuts de més que s’utilitzi la bicicleta.


Característiques del model

El prototip de bicicleta que es llogarà és l’Urbikes, fabricada per l’empresa Modular. Es tracta d’una bicicleta sòlida, pensada per tenir un manteniment mínim ja que no té cadena, ni plats, ni cablejat de frens (es frena amb contrapedal) ni càmeres d’aire a les rodes (té un compost de goma al que no afecten les punxades). El pes de la bicicleta és d’uns 25 quilos, i disposa d’un canvi amb 8 marxes, un seient regulable, un llum que s’encén sempre que la bici està en funcionament, i un cistell a la part davantera. La bicicleta està construïda amb peces originals que, en principi, no són reutilitzables en qualsevol altre model convencional, fet que pot ajudar a disminuir els possibles robatoris.


Actualment la xarxa compta amb nou estacions que s’ampliaran progressivament en els propers mesos.L’Ajuntament, però, ja ha fixat quatre nous emplaçaments: a la cantonada dels carrers de Joan Prim i de Torras i Bages, que substitueix la de la plaça de la Corona, retirada per les obres que s’hi fan; dues més al carrer de Girona; i una al carrer de Travessera del Lledoner.

L’objectiu del servei, subvencionat per l’Institut Català de l’Energia (ICAEN) és la incorporació normalitzada de la bicicleta com a mitjà de transport dins de la ciutat. Segons l’Ajuntament, l’augment de l’ús de la bicicleta beneficiarà la mobilitat, el medi ambient, la seguretat viària i l’ús de l’espai públic.

Veure article original

]]>