Duplicar el sistema informàtic per evitar que un col·lapse del sistema deixi les terminals inutilitzables, millorar el dispositiu actual d’ancoratge incorporant-hi un senyal sonor i lluminós, donar un comprovant que demostri que la bicicleta s’ha tornat correctament i garantir que qualsevol reclamació tindrà resposta en un màxim de sis dies, són algunes de les mesures.

Tot i la puntuació rebuda, el responsable de mobilitat municipal, Francesc Narváez, es va mostrar ahir satisfet per l’acollida que aquesta iniciativa ha tingut entre el ciutadà. “És una bona valoració”, va assegurar. Ara, va afegir, “un cop completada l’extensió del Bicing, toca millorar la qualitat del servei”. Segons dades de l’Ajuntament, cada dia es fan 39.500 viatges, tot i que el 18 de juny es van superar els 50.000.

Des que funciona el Bicing, fa quinze mesos, hi ha hagut 2.177 baixes i 83 accidents, tot i que només tres abonats han acabat a l’hospital. Cada bicicleta ha fet 10.000 quilòmetres de mitjana i l’Ajuntament preveu acabar aquesta legislatura amb 200 quilòmetres de carril bici. Per districtes, l’Eixample i Sant Martí són els que tenen més estacions i, pel que fa a la plantilla de treballadors, la previsió és augmentar els 162 operaris actuals.

Sobre el risc que el Bicing es col·lapsi, Narváez es va mostrar convençut que aquest transport té encara un llarg recorregut perquè no tothom l’utilitza a les mateixes hores. “El límit el marcarà el nombre d’usos, que actualment no supera les quatre hores diàries”, va remarcar. Ara bé, Narváez també va deixar clar que el Bicing no pot créixer indefinidament.

Veure article original 

 

]]>