Un espai com aquest ha de ser tal com era fins ara un espai compartit tant per vianants com per ciclistes. Entenc que el consistori de Montgat pot disposar del seu terme municipal de la manera que li sembli més adient, però tractant-se d’un espai de pas no pot restringir-ne l’ús a un col·lectiu sense donar-li alternatives. Com a ciutadans que paguem els nostres impostos, no podem ser marginats. El passeig s’ha condicionat amb els diners de tots els contribuents; sí, els nostres també. Li proposo que consideri les alternatives següents: restringir l’horari des de les 10.00 h fins a les 13.00 h – 14.00 h; implementar un sistema de vigilància per advertir o sancionar els usuaris amb actituds poc cíviques. Una altra opció podria ser que al terme municipal de Montgat els ciclistes circulessin per l’N-II i els conductors de vehicles empenyessin el cotxe tal com se’ns obliga a nosaltres a fer pel passeig. Amb els diners recaptats a la zona blava d’aparcaments que s’ha posat en marxa aquest estiu es podria eixamplar el passeig i guanyar espai. Bé, crec que, de solucions, pot haver-n’hi unes quantes, però la que s’ha posat en marxa és la menys adient. No vull ni pensar que si als regidors d’urbanisme o mobilitat dels pobles veïns els agafés la mateixa dèria, ja podríem tancar la bicicleta a l’armari i aniríem guanyant pes i pujant els nivells de colesterol. Senyora Valero, sap que amb la seva decisió pot contribuir a fer que s’incrementi l’índex de malalties cardiovasculars i metabòliques a la comarca? (a veure que en pensarà l’honorable consellera Geli). Crec que cal una reflexió i tornar a presentar-se a la convocatòria de setembre; la de juny està indefectiblement suspesa.

Veure article original

]]>