Això obligarà a buscar algunes vies alternatives on ubicar els carrils, cosa que endarrerirà més aquests projectes.

Davant l’important creixement de l’ús de la bici a Barcelona (uns 80.000 desplaçaments diaris), tant de vehicles privats com del Bicing (el servei públic de lloguer), a l’ajuntament li corre pressa construir més carrils. S’ha compromès a doblar els quilòmetres existents. Ara en té uns 128 (entre els quals es compten la ruta verda que passa per Collserola), i s’espera arribar als 330, però les obres ja tenen un retard que és considerable.


13,4 QUILÒMETRES NOUS

Com va anunciar aquest diari el setembre passat, la prioritat municipal passa per construir 13,4 quilòmetres nous i reformar 1,6 més al centre de Barcelona amb l’objectiu d’unir trams ja existents amb els vials que es construiran. Estava previst que els carrils estiguessin a punt a finals del 2008, tot i que els treballs encara no han començat.

Entre els trams nous previstos hi figuren 2,6 quilòmetres al carrer de Comte d’Urgell i a la ronda de Sant Pau, cosa que permetrà circular en bicicleta des de la plaça de Francesc Macià fins a l’avinguda del Paral.lel. També està previst completar els

carrils de Provença, Consell de Cent, Gran Via de les Corts Catalanes i avinguda de la Diagonal. Les associacions de ciclistes, a més, han reclamat que es revisi l’existent a la Diagonal, entre Francesc Macià i el passeig de Gràcia, perquè resulta bastant incòmode i perillós en alguns punts.

Les pròximes reformes també preveuen trams a l’avinguda de Roma, entre Comte d’Urgell i Provença; a Bruc, entre Gran Via i Trafalgar, i al carrer de Ribes, entre Marina i Castillejos. En l’anunciada reforma de la Via Laietana, que reduirà carrils al trànsit per guanyar espai per als vianants, l’ajuntament encara no té clar si hi col.locarà un carril bici.

]]>