El carril d’Urgell, que ha d’arribar fins a l’avinguda Paral·lel, crea un nou itinerari vertical a la ciutat per a les bicicletes. La principal novetat radica en la seva doble direcció i en el fet que fa servir un element separador de 12 cm d’alçada que barra l’accés dels vehicles motoritzats i també evita que hi aparquin a sobre, un dels problemes que tenen els carrils a la calçada. Per fer-lo s’ha hagut d’eliminar un dels carrils de cotxes.

El nou carril també trenca la linealitat de la circulació de les bicicletes pel carrer, ja que les obliga a vorejar les cruïlles. Aquesta solució s’ha triat per motius de seguretat, però és qüestionada per les associacions ciclistes, perquè, segons diuen, allarga el recorregut fins a 17 metres a cada travessia i fa entrar en competència per un mateix espai ciclistes i vianants.

Segons Amics de la Bici, les bicicletes no circulen amb més seguretat resseguint les cruïlles, perquè també es topen amb cotxes que giren i envaeixen el carril, i també han de passar quan els vianants tenen el semàfor en verd. L’Ajuntament, a més, ha situat els contenidors d’escombraries als xamfrans, a tocar del carril, i cal ocupar-lo per tirar-hi la brossa.

Una altra de les crítiques al nou carril és que s’hi han pintat bandes llargues als passos de vianants, quan s’han aconseguit reduir a les calçades per evitar relliscades quan plou. El carril s’haurà de fer per etapes a causa de les obres del túnel del TGV i d’un dipòsit d’aigua pluvial.

 

Veure article original

]]>