L’ampliació vol donar resposta a la creixent presència de bicicletes a la via pública. El 2008 aquest sistema de transport va augmentar un 81%, en relació a l’any anterior, va precisar el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez.

Entre les actuacions importants que es posaran en marxa hi ha el nou tram a l’avinguda Diagonal, que va del carrer Sicília fins a la plaça de les Glòries, fins ara inexistent i que permetrà unir els dos ramals de carril bici que hi havia a l’avinguda . També s’hi millorarà la senyalització dels carrils ja existents, especialment els trams que passen a tocar de les nombroses parades d’autobús.

Per altra banda, es potenciaran els carrils que permeten fer itineraris verticals, com el bidireccional del carrer Urgell, i els que fan recorreguts horitzontals, com ara la prolongació del nou carril de la Gran Via, d’Urgell a passeig de Gràcia que connectarà la plaça d’Espanya i Glòries, a més dels de Diputació, Consell de Cent i Provença.

Els carrers d’Urgell i Provença es transformaran molt. El d’Urgell perdrà un carril de circulació de vehicles, que es guanya per al carril bidireccional que anirà de la plaça Francesc Macià al Paral·lel. Es farà en fases perquè el tram entre Mallorca i València es veurà afectat per la construcció d’un dipòsit d’aigües pluvials.

El carril de Provença s’allargarà i es transformarà en un de dues direccions. S’hi canviarà el tipus d’aparcament actual per un de semibateria inversa per fer més segura la sortida dels cotxes de cara al carril bici. també s’hi faran aparcaments de motos. La construcció es farà en fases per les obres d’uns conductes de ventilació del túnel de l TGV

Els nous carrils bidireccionals situats a la calçada es blindaran amb unes separacions amples i altes per evitar totalment la invasió dels cotxes i motos.

 

> Article original

]]>