Barcelona | El Punt | A. Ballbona | 25/11/2008

Serratosa considera una «condició indispensable» que la reforma de l’avinguda millori aquest transport

Una de les «condicions indispensables» que hauria d’incloure la futura reforma de la Diagonal hauria de ser la unió per metro de tota l’avinguda, de manera que es pogués anar des de la Zona Universitària fins al Fòrum en metro. La manera és allargar les línies 3 i 4. Així ho va defensar a aquest diari l’enginyer de camins Albert Serratosa, catedràtic emèrit d’Urbanisme a la UPC i autor del pla general metropolità de l’any 1976. És l’opinió d’una persona que va dibuixar bona part de la Barcelona postfranquista. Precisament ahir, en una taula rodona, es van debatre diverses possibilitats al voltant de la mobilitat de la Diagonal. + Vistes de l’avinguda Diagonal, amb els carrils del centre atapeïts de trànsit.

Ahir, Serratosa va intervenir com a públic en una taula rodona sobre el futur de la Diagonal organitzada pel Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports, i va afegir un altre element de reflexió, força més polèmic en vista dels xiulets amb què va ser rebut pels assistents. «Ni els Camps Elisis de París, ni la Cinquena Avinguda de Nova York, ni cap de les grans avingudes del món tenen ciclistes», va etzibar. Des de la taula, l’urbanista Ole Thorson, gran defensor de l’aposta ciclista de l’Ajuntament, i el tinent d’alcalde d’Urbanisme, Ramon García-Bragado, li van discutir l’afirmació, i aquest va deixar clar que la bici estarà present en la nova Diagonal. «La bicicleta ha canviat la forma de mesurar les distàncies a la ciutat. Abans, la unitat de mesura era el centenar de metres. Gràcies a la bici, ara és el quilòmetre, i això és així», va reblar.

Veure l’article complert

]]>