Els primers carrers que veuran reduïda de 50 a 30 quilòmetres per hora la velocitat màxima són Galligans, Santa Llúcia, Sant Daniel, Pujada de la Torrassa, Tambor Ansó, Segle XVI i Montorro, tots situats a la vall de Sant Daniel. Salamaña ha explicat que aquest barri és on han detectat major presència de ciclistes, sobretot als caps de setmana, i que, per això, han decidit començar a implantar la mesura en aquesta zona.

La voluntat de l’àrea de Mobilitat és estendre la mesura arreu de la ciutat i els pròxims barris seran els de Pont Major i la zona del Güell. Salamaña calcula acabar el 2008 amb tots els rètols instal·lats.

El fet que la Junta de Govern Local aprovi aquesta nova normativa li permet tenir un caràcter sancionador i, per tant, els conductors que es vegin implicats en accidents o siguin enganxats per un radar hauran de pagar sancions econòmiques per excedir el nou límit de velocitat.

Els rètols que les brigades municipals aniran instal·lant a tota la ciutat porten incorporat un cartell que alerta de la presència de ciclistes i demana que se’ls respecti. ‘És una mesura que s’aplica a moltes ciutats i que ajuda a pacificar el trànsit de cotxes, motos i bicicletes’, ha justificat Salamaña que ha dit que volen fer de Girona una ‘ciutat tranquil·la i respectuosa amb tots els tipus de mobilitat’.

A banda d’aquestes actuacions, la regidora ha recordat que tots els carrers que s’estan remodelant a la ciutat -com pot ser el carrer del Carme, el carrer Massana o el de la Rutlla, entre d’altres- ja compten amb aquesta mesura de limitació de velocitat.

Salamaña també ha demanat als ciclistes que compleixin el codi de circulació i pedalin per la carretera, sense usar les voreres, per contribuir a millorar el trànsit als carrers de la ciutat.
 

Les vies principals, a 40 km/h

Una segona mesura que busca també la pacificació del trànsit de bicicletes, cotxes i motos s’aplicarà més endavant a les vies principals d’entrada i sortida de la ciutat. En aquests carrers la velocitat es limitarà a 40 km/hora i, per tant, un cop s’hagi aprovat la mesura, la velocitat màxima per circular dins la ciutat serà de 40 km/h i no de 50 km/h com està fixada actualment.

Aquesta mesura afectarà carrers com Emili Grahit, carretera de Barcelona, avinguda Josep Tarradellas o el carrer la Creu, entre d’altres. Salamaña ha explicat que prioritzaran les zones 30 i que la mesura per reduir a 40 km/h la velocitat a les vies principals es farà tot seguit.

> Article original

]]>