Francesc Narváez va manifestar ahir que «progressivament» el consistori posarà els indicadors de velocitat reduïda, amb discos verticals o seguint l’exemple dels cercles pintats a les calçades de les zones 30, tot i que no va concretar terminis ni el nombre de carrers on es visualitzarà una restricció desconeguda per molts barcelonins. El regidor va donar una resposta sorprenent quan se li va preguntar per què l’Ajuntament no ha senyalitzat fins ara la velocitat màxima de 30 km/h als carrers amb un únic carril de circulació. «Tampoc posem cartells a les cruïlles per recordar que els vehicles que vénen per la dreta tenen preferència», va afirmar, obviant que una cosa és el reglament general de la circulació –d’obligat coneixement per obtenir el carnet de conduir– i una altra, les successives regulacions del trànsit que aplica cada municipi.

Narváez va admetre que, tenint en compte l’ordenança, la principal mesura d’alentiment del trànsit té un àmbit d’actuació que va molt més enllà dels 300 quilòmetres d’extensió de la zona 30 que el govern de Jordi Hereu s’ha compromès a implantar en el mandat. El regidor, però, va diferenciar el conjunt de carrers que normativament tenen limitada la velocitat de les àrees on s’implanten instruments –senyalitzacions i obstacles a la calçada– per obligar els cotxes a no superar els 30 km/h. Després de recordar que les zones 30 existents han permès reduir el nombre d’accidents d’un 14,1% de mitjana –un 12,7% a Sant Andreu, un 16,3% a Prosperitat i un 13,4% al Poble Sec–, Narváez va avançar que al llarg d’aquest any se’n crearan de noves als barris d’Horta, del Farró-Putxet, de Sant Ramon, del Clot, del Camp de l’Arpa, del Raval, del Gòtic i Casc Antic, als entorns de Gran Via-Guipúscoa i als districtes de Gràcia i Sants-Montjuïc. A aquesta relació, cal afegir-hi les dues que s’han estrenat fa poc a Pedralbes i Can Peguera.

La principal novetat, però, es pot produir durant el 2010 si l’àrea de Mobilitat accepta la proposta que li farà el consell municipal de l’Eixample, a petició dels veïns, per introduir les zones 30 al centre de la ciutat, més enllà de la limitació de velocitat que s’aplica en carrers puntuals com per exemple Enric Granados, Comte Borrell i un tram de Provença. «S’està estudiant», va afirmar Narváez, que, tot i això, no va voler entrar en més precisions.

Veure article original

]]>