Cicle de Cultura Ciclista: Tres propostes per viure, pensar i compartir la bicicleta

Aquest 2025, conjuntament amb l’Oficina Metropolitana de la bicicleta (AMB), llancem un Cicle de Cultura Ciclista, un programa d’activitats pensat per apropar la bicicleta a la ciutadania des d’una mirada cultural, creativa i participativa. Amb aquesta col·laboració, volem visibilitzar la bici no només com a mitjà  de transport, sinó com a eix que connecta mobilitat, oci, medi ambient, salut, territori i comunitat.

La cultura ciclista és tot allò que passa quan la bicicleta entra en escena: mou persones, transforma espais i crea nous vincles entre la ciutat, el territori i les persones.

Aquest cicle la celebra i la fa visible amb tres activitats repartides al llarg de l’any i per diferents municipis de l’AMB. Totes elles gratuïtes, obertes al públic i pensades per a tota mena de perfils: famà­lies, ciclistes, amants de la fotografia, o persones que simplement volen descobrir la bici des d’una nova mirada.

A continuació, us avancem les tres propostes:

Ral·li fotogrà fic en bici per la llera del riu Besòs i el front marà­tim de Badalona

Dissabte 14 de juny – matà­ de 10 a 12:30 h

Sortida fotogrà fica per descobrir el territori metropolità  pedalant. Aquesta activitat proposa un recorregut en bicicleta per la llera del riu Besòs i el front marà­tim de Badalona, on persones aficionades a la fotografia posaran a prova la seva creativitat i habilitat visual. Una manera divertida i artà­stica de mirar el paisatge des del seient de la bici.

L’activitat està  conduïda pel fotògraf professional Tomas Russi.

Ja et pots apuntar, més informació i inscripcions aquà­

Contacontes infantil: La nena que va aturar el trà nsit

Setembre · Cerdanyola del Vallès

Una sessió de lectura i dinamització pensada per als més petits i les seves famà­lies. A partir del conte il·lustrat La nena que va aturar el trà nsit, reflexionarem sobre la mobilitat, l’ús de l’espai públic i el poder transformador de les idees. Una oportunitat per sembrar cultura ciclista des de la infà ncia.

Cinefòrum amb el documental Motherload

Novembre · L’Hospitalet de Llobregat

Una tarda de cinema per reflexionar sobre els usos quotidians de la bicicleta i, en concret, de la bicicleta de cà rrega. Motherload és un documental inspirador sobre com una mare busca una alternativa al cotxe per viure amb més llibertat, autonomia i connexió amb la comunitat. La projecció anirà  seguida d’un col·loqui participatiu.

Amb aquest cicle, reafirmem que qualsevol espai on la bici és protagonista, també ho és la cultura ciclista. I ho fem pedalant entre propostes creatives, participatives i transformadores.

Estigueu atents als canals de comunicació del BACC i de l’Oficina Metropolitana de la Bicicleta de l’AMB per a més informació.


Us hi esperem!

També et pot interessar...