Barcelona | Redacció | 02/06/2009

El Bicicleta Club de Catalunya (BACC) presenta les activitats que organitza per la Setmana de la Bicicleta. L’actuació emblemàtica de l’esmorzar bicia’t estarà dedicada a la promoció de la bicicleta a la feina. Per això, el BACC impulsa dues novetats de l’esmorzar: Premiar als participants que vinguin a esmorzar amb companys de feina i l’acció Vesteix-te de bici.

EL DIJOUS 11 DE JUNY DE 7:30 A 10:30. Esmorzar bicia’t. Dia de la bicicleta a la feina

El BACC convidarà a tots els que agafin la bicicleta a un esmorzar i a una bossa amb regals quan passin pels següents punts: Arc de triomf | Rbla Catalunya / Diagonal | Provença / Lepant | Palau Reial | Pl. Glòries (davant torre Agbar).El BACC preveu servir 2.000 esmorzars de 7:30 a 10:30 del matí (o fins a finalitzar existències).

Enquesta de robatoris

Com cada any es farà l’enquesta de robatoris, amb la novetat que registrarem el robatori de parts de bici. L’any passat es va notar una disminució del nombre de robatoris (veure aquí resultat estudi): El 32% dels entrevistats van patir alguna vegada el robatori de la seva bicicleta, un 8% la van patir entre el juliol del 2007 el juny del 2008. Això suposa una reducció de 7 punts percentuals respecte al 2003. Si tenim en compte que el bicing es va posar en marxa el març del 2007, és probable que la seva aparició hagi influenciat els resultats de l’últim any, a més de les mesures de prevenció dels usuaris, cada vegada més experts en evitar el robatori. Per això, el BACC és prudent al valorar el descens dels robatoris i esperarà l’enquesta del 2009 per confirmar si es tracta d’una tendència o bé una treva al robatori.

NOVETATS! Esmorzar en bici amb els companys de feina té premi: les persones que vinguin a esmorzar amb companys de feina i guanyaran entrades per teatre i cinema. L’objectiu és que els mateixos ciclistes animin als seus companys de feina a agafar-la.

Vesteix-te de bici per anar a la feina! Crearem un espai on fotografiarem la moda urbana amb bicicleta. Sovint, les persones que no van amb bicicleta es pregunten com haig d’anar vestit. Les fotografies s’utilitzaran per a una nova web de bicicleta a la feina que el BACC està preparant, al igual que nombrosos testimonis de usuaris.

EL DIMARTS I DIMECRES. Cursos d’iniciació a la bicicleta

Cursos gratuïts dirigits a adults per aprendre a anar amb bicicleta des de 0.

DIMARTS 9 DE JUNY DE 16 A 18H. NOVETAT. BICITERÀPIA.

La bicicleta es una activitat física aeròbica que enforteix el cor, revitalitza la circulació, contraresta l’estrès i ens torna a carregar d’energia positiva. La biciteràpia es gaudeix en grup, al costat del mar, durant dues hores, amb monitor especialitzat i està dirigit als adults. Els participants poden portar la seva bici o llogar-la al punt de trobada. biciescola@bacc.info. La incripció és obligatòria. La biciterapia de la biciescola rep el recolzament del Pla integral per a la promoció de la salut a través de l’activitat física i l’alimentació saludable del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

EL DIMENGE 14 DE JUNY. Bufalvent a la Festa de la bici

El BACC tindrà un taller de bufalvent per la festa de la bici, on els més petits aprendran a crear un accessori per ficar a la seva bicicleta i que augmenta la seva seguretat, ja que incrementa la seva visibilitat quan van amb bici.

El BACC demana les mateixes ajudes per a la bicicleta. Proposa que l’ajuntament s’afegeixi a la seva reclamació.