Barcelona | Redacció | 9 de juliol 2008

El passat 4 de juliol es va reunir a Brussel·les el grup d’11 experts en mobilitat en bicicleta provinents de diferents països europeus. Entre els experts convidats es troba l’Haritz Ferrando, coordinador del BACC, per aportar el seu coneixement i punt de vista del món de la bicicleta quotidana al sud d’Europa.

El grup d’experts té la tasca de definir els temes de les sessions i escollir els ponents del proper congrés Velo-City que tindrà lloc a Brussel·les, de l’11 al 15 de maig del 2009. Despés del gran succés del Velo-city de Munich 2007, amb 1.000 assistents i 160 ponències, s’ha optat per prioritzar la qualitat sobre la quantitat i definir més clarament les línies temàtiques del congrés. Per això, les sessions paral·leles es reduiran de 7 a 4, es farà una tria més selectiva dels ponents. En contrapartida, es potenciarà molt més la presentació de pòsters.

Donada la localització del congrés, Brussel·les, “Capital d’Europa”, es posarà l’accent en el paper que han de jugar les institucions europees per promoure l’ús de la bicicleta a tot el seu territori.

La reunió va tenir lloc a la seu de la Federació de Ciclistes Europeus (ECF), entitat organitzadora dels congressos Velo-city, que es troba a pocs metres de la seu de la Comissió Europea.

Veure informació del Congrés Velo-city 2009