Terrassa | Redacció | 27/07/2011

El diumenge 24 de juliol, un grup de 40 persones de 6 a 81 anys, han pedalat de Terrassa a Matadepera pel traçat del futur carril bici planejat per connectar el dos municipis de forma còmoda i segura.

El grup local del BACC a Terrassa passa a l’acció per demostrar la necessitat de prioritzar aquesta infraestructura de gran rendibilitat social. Ja l’any 2009 va presentar una proposta als pressupostos participatius de Terrassa, per construir un carril bici en el tram urbà de Terrassa de la carretera de Matadepera, des de la Plaça de l’Aigua fins a la comissaria dels Mossos d’Esquadra. Aquesta proposta no va ser acceptada, però creiem que és molt necessària, i demanem al nou equip de govern de l’Ajuntament de Terrassa que ho prioritzi per aquest mandat.

Aquest tram urbà, així com el s’ha començat a fer en la carretera BV1221, permetrien un traspàs dels desplaçaments en cotxe i moto cap a la bicicleta de les persones que es mouen entre els dos municipis, els que accedeixen al Parc Audiovisual, als centre esportius, al LEITAT i al parc tecnològic Orbital 40. També permetrà que els habitants de Matadepera puguin arribar amb bicicleta a la futura estació de FGC de Can Roca.

El BACC demana als grups polítics dels Ajuntament de Terrassa i Matadepera, així com al Consell Comarcal del Vallès Occidental, que presentin mocions als plens municipals i comarcal per instar a la Diputació de Barcelona a prioritzar aquesta inversió. Per descomptat que entenem la construcció d’aquesta infraestructura com a promotora de desplaçaments a peu i amb bicicleta, això vol dir espais prou amples i diferenciats per als dos modes de transport saludables.

El BACC fa extensiva aquesta demanda a les carreteres de Rubí i Sabadell, com a eixos prioritaris per a ser connectats amb carrils bici i voreres amples.

Normal 21 false false false CA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Tabla normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:”Times New Roman”; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Foto: En el final del petit tram de carril bici ja construït)


]]>