La mobilitat de Barcelona a debat amb els partits que es presenten a les eleccions municipals

馃摙 Entitats socials i ve茂nals organitzem el debat clau per al futur de la mobilitat a Barcelona

Data: 9 de maig de 2023
Lloc: Hub Social (carrer Girona 34, interior)
Hora: de 18:00 a 20:00 hores
Entrada gratu茂ta per貌 imprescindible inscripci贸.

Barcelona incompleix sistem脿ticament els l铆mits de contaminaci贸 permesos per la Uni贸 Europea, i estudis publicats per ISGLOBAL calculen que m茅s de 1.000 persones moren cada any a Barcelona per causes relacionades amb alts nivells de contaminaci贸, soroll, calor i falta d鈥檈spais verds. I s鈥檈stima que cada any m茅s de 1.000 infants desenvolupen asma a causa de la contaminaci贸 de l鈥檃ire, especialment preocupant en els entorns escolars. A m茅s a m茅s, 20 persones a l鈥檃ny moren pel fet de moure’s pels carrers de Barcelona i m茅s de 10.000 persones resulten ferides. Unes xifres m茅s que considerables perqu猫 els candidats i candidates a l鈥檃lcaldia de Barcelona ens expliquin quines s贸n les seves propostes en relaci贸 amb la mobilitat, l鈥檈spai p煤blic i la contaminaci贸.

Els elevats 铆ndexs de contaminaci贸, el soroll del tr脿nsit motoritzat, l鈥檕cupaci贸 de l鈥檈spai p煤blic (motos a les voreres), la seguretat vi脿ria, la falta d鈥檈spais verds, el foment del transport p煤blic i la seva accessibilitat, la promoci贸 de la bicicleta, la implantaci贸 d鈥檜na Zona de Baixes Emissions鈥 s贸n alguns dels temes que estan protagonitzant el debat pol铆tic i p煤blic els mesos anteriors a les eleccions municipals del 28 de maig i que seran clau en la pr貌xima legislatura. Un 脿mbit de preocupaci贸 per als barcelonins i barcelonines i que ser脿 decisiu per escollir el pr貌xim alcalde o alcaldessa.

Per aix貌, les entitats defensores dels drets dels vianants, els infants, el ve茂nat, les persones amb discapacitat i la mobilitat sostenible i segura organitzen el 9 de maig el debat electoral per escoltar i debatre el model de mobilitat que defensen els partits que es presenten a les eleccions municipals.

El debat estar脿 moderat per la periodista Clara Blanchar, i comptar脿 amb la intervenci贸 inicial 鈥Parlem de mobilitat, parlem de salut: on 茅s Barcelona i quins reptes tenim per part de l鈥ISGLOBAL – Institut de Salut Global de Barcelona, per situar l’impacte en la salut p煤blica de la mobilitat i l鈥櫭簊 de l鈥檈spai p煤blic. Posteriorment, els candidats i candidates podran contrastar les seves propostes de cara al pr貌xim mandat.

El debat est脿 organitzat per les entitats ve茂nals (FAVB), organitzacions defensores dels drets dels vianants i dels infants (Eixample Respira, Catalunya Camina, Revolta Escolar, Xarxa Bicib煤s, P(A)T, Ecom), de la mobilitat sostenible (PTP, Biciceleta Club de Catalunya-BACC) i l鈥檌nstitut de recerca ICTA-UAB.

Si t鈥檋a agradat aquest article, ajuda鈥檔s a poder-ne publicar m茅s