S’ha parlat del fenòmen del Bicing, dels seus punts forts i febles, i de com ha incidit en la popularització de la bicicleta. De fet, tenen des de fa 6 anys un sistema de la mateixa empresa gestora que la de Barcelona, tot i que a molt més petita escala i sense l’exit que ha experimentat Barcelona. Les infraestructures ciclables i la nova ordenança de circulació han estat els temes que més interès han despertat.

Curiosament, una gran ciutat escandinava com Oslo té encara molt camí per recórrer per aconseguir desenvolupar tot el potencial que la bicicleta pot oferir com a mitjà de desplaçament habitual.

Després de l’acte al centre cívic, els assistens han fet un ruta en bicicleta per vivienciar la situació de les infraestructures i aprendre sobre les bones pràctiques i els errors a evitar. Sens dubte, el nou carril-bici del carrer Urgell ha estat el més fotografiat i debatut, especialment els SAS per a les bicis.

oslo2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aquest seminari forma part de les activitats del Centre d’Estudis de la Bicicleta del BACC, un centre per divulgar les bones pràctiques en el desenvolupament de polítiques de promoció de la bicicleta.

 

]]>